Dersin Adı | Medya-Aşırı Öykü Anlatma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 410 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dijital mecralarda öykü anlatma perspektifi geliştirmek. Kullanıcı (dinleyici/okuyucu) ile etkileşime girme becerileri geliştirmek. İletişim teknolojileri ile anlatısal olanakları bağdaştırabilmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öykü anlatmakta meydana gelen paradigmatik geçiş üzerine kuruludur. İlk olarak, daha geleneksel formlara kıyasla dijital medyada öykü anlatmaya odaklanılacaktır. Bundan sonra, etkileşimli anlatı gibi daha fazla katılım gerektiren örnekler üzerinde durulacaktır. Lance Weiler gibi yaratıcı medya yazar ve sanatçılarının işleri incelenecektir. Öğrencilerden dijital medyadan öykü örnekleri getirmeleri ve anlatım bakımından sundukları olanakları analiz etmeleri beklenmektedir. Öğrenciler yazılı işler üretecekler ve dönem sonunda “pitching”ini yapacakları bir dönem projesi hazırlayacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Transmedya Öykülemeye Giriş | |
2 | Transmedya Öykü Anlatımı Nedir? Öykü Yaratmak | http://henryjenkins.org/blog/2007/03/transmedia_storytelling_101.html |
3 | Transmedya Öyküleme Prensipleri Yayılabilirlik ve Delinebilirlik Devamlılık ve Çokluk | http://henryjenkins.org/blog/2010/06/transmedia_education_the_7_pri.html |
4 | Transmedya Öyküleme Prensipleri Sürükleyicilik ve Çıkarım Kurgusal Dünya Yaratım Süreci ve Dizisellik Öznellik ve Performans | http://henryjenkins.org/blog/2010/06/transmedia_education_the_7_pri.html |
5 | Öykü Anlatma ve Oyun Tasarlama | Kelly McErlean, Interactive Narratives and Transmedia Storytelling Creating Immersive Stories Across New Media Platforms Routledge 2018, (chp. 2) |
6 | Katılımcı tüketici Kullanıcı-Okuyucu-İzleyici Ile/için yazma Yenir Bir Evren Metaverse | McErlean, (chp.4) |
7 | Kullanıcı Anlatıları | McErlean, (chp.4) 1. ödev teslimi (transmedya projesi için sinopsis) |
8 | Ramazan Bayramı Tatili Telafi Dersi 28 Nisan | |
9 | Güncel Sanat içinde Transmedya Öyküleme | https://www.futurelearn.com/info/courses/transmedia-storytelling/0/steps/27380 https://www.hslu.ch/en/lucerne-school-of-art-and-design/degree-programmes/bachelor/camera-arts/projects/transmedia-storytelling-1/ https://thetheatretimes.com/lance-weiler-on-the-future-of-storytelling-and-the-film-the-last-broadcast/ 2. Ödev teslimi (transmedya projesinin çözümlenmesi) |
10 | Yaratıcılık ve Teknoloji | Marta Boni, World Building - Transmedia, Fans, Industries Amsterdam University Press 2017 |
11 | Transmedya Projesi için Fikirler | McErlean, (chp. 1) |
12 | 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı Telafi Dersi 26 Mayıs | |
13 | Deneyimi Tasarlamak 1 | McErlean, (chp. 2) |
14 | Deneyimi Tasarlamak 2 | McErlean, (chp. 3) |
15 | Proje Sunumları 1 | Proje teslimi (transmedia projesinin senaryosu ya da detaylı proje sunumu) |
16 | Proje Sunumları 2 | Proje teslimi (transmedia projesinin senaryosu ya da detaylı proje sunumu) |
Ders Kitabı | Kelly McErlean, Interactive Narratives and Transmedia Storytelling Creating Immersive Stories Across New Media Platforms Routledge 2018 978-1138638822 Carol Vernallis, Holly Rogers and Lisa Perrott (Edited by), Transmedia Directors - Artistry, Industry and New Audiovisual Aesthetics Bloomsbury 2020 978-1501341007 Marta Boni (Edited by), World Building - Transmedia, Fans, Industries Amsterdam University Press 2017 978-9089647566 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://workbookproject.com/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 25 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 7 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 1 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 117 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | X | ||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | X | ||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | X | ||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | X | ||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest